söndag 29 november 2009

Eating animals och Mormors julfavoriter

Jag ska strax börja läsa fantastiske Jonathan Safran Foers Eating Animals parallellt med kurslitteratur och bokklubbsbok. Jag beställde boken i tisdags. Samma dag kom Djurrättsalliansens rapport om grisfabrikerna runt om i Sverige. I tisdags kostade boken 117 kronor. Idag kostar den 185 kronor. Jag vet inte riktigt hur det kommer sig, men jag antar att Adlibris hänger med i debatten och tar chansen att dra in mer pengar. Hur som helst är det ett billigt pris för de djurliv som eventuellt sparas till följd av läsningen av boken. För dig som inte vet hur du ska klara en jul utan skinka har du här några julrecept jag lagade förra julen och här kommer jag att sälja Mormors julfavoriter på lördag. Ett eget blogginlägg kommer om Mormors julfavoriter så fort jag har kopierat upp recepthäftet. Fler julrecept kommer även att dyka upp på bloggen nu i december. Om du inte orkar laga egen julmat kan du gärna komma hit och äta söndagen den tjugonde december. Se bara till att boka plats innan det blir fullt.

2 kommentarer:

Karin sa...

Jonathan Safran Foer är bäst! Vet du om boken finns på svenska någonstans?

Lukin sa...

Karin, boken är inte översatt ännu, och frågan är väl om den någonsin blir bred nog för något förlag att satsa en översättning på.