fredag 2 oktober 2009

Medicin mot sviktande självförtroende

Plågas du ibland av känslor av att du inte räcker till? Känner du att det du gör ibland inte har någon betydelse? Tar ditt självförtroende ibland törnar av till synes oviktiga saker? Om detta är fallet har jag botemedlet för dig. Medicinen är väl beprövad av undertecknad. Ni kanske inte tror det, men ibland lider även jag av otillräcklighetskänslor och vacklande självförtronde och plågas av tanken att det jag gör inte har sådan stor betydelse i längden. Sedan jag uppfann denna medicin är jag dock numera nästan friskförklarad.

1. Bli vegan och skaffa en matblogg.
2. Starta en nationsrestaurang för att utbudet av vegansk mat är kasst där du bor och för att du vill göra någonting åt det.
3. Affischera sparsamt och använd internet som marknadsföringsväg.
4. Upptäck att några lätträknade själar (det vill säga dina vänner) hittar till din veganska restaurang.
5. Upptäck att fler och fler hittar till restaurangen.
6. Upptäck att så många som 60 personer har förbokat platser till kommande restaurang.
7. Bli glad, lycklig och stolt, men tappa inte fokus. Du måste prestera i köket.
8. Tänk nu på allt lidande du har besparat alla djur för alla gånger du har stått där i köket. Bli ännu lyckligare.

Obs, denna medicin fungerar inte om du inte är stresstålig, effektiv och är en fena i köket. Dessutom krävs det att du har en fenomenal kock vid din sida (tack Emil för nuet och tack Nadia i början).

7 kommentarer:

Matilda sa...

damn. kan inte kocka alls & tål inte stress alls... annors skulle man ju gärna pröva :)

//H

Zarah sa...

Vad rart! Ett inlägg att bli glad av. :)

Anonym sa...

Välförtjänt lycka!

Anonym sa...

OCH denna sida har säkert fått många att gå den veganska vägen - jag t. ex.! Man tackar.

Madeleine sa...

Hej!
Jag köpte igår ett paket soya dessert caramel på ett vegancafé (de hade utförsäljning, ville sponsra dem). Nu undrar jag om du har någon idé på vad jag kan göra med den mer än att bara moffa i mig den?

Tack på förhand!

Anonym sa...

tråkig off-topic-nyhet, från Kavlis mailsvar: "Kavlis fettfria majonnäs tas bort ur sortimentet på grund av vikande efterfrågan.

Med tanke på debatten som nu råder, att det inte längre är farligt att äta fett, så står denna produkt helt stilla i hyllan.

Det är möjligt att produkten kan återkomma i framtiden men just nu finns det ingen marknad för fettfri majonnäs."

Kavli borde såklart återlansera den som en helt vegetarisk ägg- och mjölkfri majo! Kanske dags för en mailkampanj om det?

Sara Rudenmo sa...

Madeleine: Jag skulle föredra att äta dem som de är eller ha dem som fyllning i en tårta :D

Anonym: Åh så trist! Dra gärna igång en mailkampanj så skriver jag om det här på bloggen!