söndag 20 september 2009

Två listor

Saker jag ätit den senaste tiden:


Kokyo-gryta med sojaköttbullar, sojakött, två sorters tofu och grönsaker på Kokyo i Stockholm. Gott, men inte lika god som Emils sushi på samma ställe:




Minttoppar, lingontosca, tysk Käsekuchen och fruktskorpor på det årliga kafferepet hemma hos mig.


Russintopp på Kafé Kardemumma i Uppsala. Stor, söt och lagom russinig.


Sötsliskig och oätlig pastagratäng när jag och varkeneller-redaktionen firade judiskt nyår. Ju fler vi säger det till, desto mer sant blir det: fanzinet Varkenellers fjärde nummer kommer att vara färdigt innan jul.


Sötsliskiga och ätliga kanelmorötter vid samma tillfälle som ovan.


Nästan som fisksoppa fast som pastasås med kikärter i stället för tofu hemma i mitt kök.

En halv Peppe- och Chorizopizza på Tevere i Stockholm. Läs mer här.


Saker jag gjort istället för att matblogga den senaste tiden:

studerat
studerat
studerat
och arbetat litegrann
varit på teater
ätit korv
längtat tillbaka till Hans Wurst och Berlin
planerat matintag för Bokmässan i Göteborg nästa helg
och umgåtts med pojkvän+vänner+katter

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ang. matintag vid bokmässan i Gbg. Mitt emot Världskulturmuseet ligger en relativt nyöppnad vegetarisk lunchrestaurang vid namn Satwa med hemlagad wholesome och väldigt läckert käk. Tror det mesta är veganskt också.

Men det kände du kanske redan till.

Sara Rudenmo sa...

Tack för tipset!

Anonym sa...

Åh Tevere - paradiset!

Och Kokyo - DAMN GOOD! Mina favoriter är gyozan och sushin. Kokyogrytan tyckte jag var sådär, gillade mest kålen.

Gjorde din sojafärslasagne igår - DAMN GOOD!