lördag 1 november 2008

Vad tycker ni läsare?

Jag är lite nyfiken på vad ni läsare skulle vilja se mer av här på bloggen. Vill ni att jag ska blogga mer husmansrätter? Mer tårtor och kakor? Mer konsumenttips?Mer recensioner av fik och restauranger? Mer fakta om ingredienser? Tips på billig studentmat? Mer etymologiska utsvävningar? Kanske borde jag blogga mindre av något? Skriv gärna en kommentar om vad ni skulle vilja läsa här på bloggen. Jag är idel öra.

Och grattis på världsvegandagen eller vad man nu ska säga. Jag gör inget särskilt idag. Jag hade tänkt göra en tårta men jag hann inte riktigt. Ska iallafall strax på konditori och hoppas att jag kan få något gott till kaffet.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk blogg! Kör på med husmanskost, du fyller ett stort hål på den punkten. Sitter du förresten på något fint fiskpinne-recept?

Grattis på vegandagen till oss alla!

/UC

Ja, jag då sa...

Jag skulle vilja att de gamla recepten hamnade i kategorier typ "husmanskost", "kakor". Nu blir det så jobbigt att bläddra tillbaka i hela bloggen när man letar efter ett specifikt recept. Annars gillar jag bloggen starkt

Mazza sa...

Nya produkter hade varit kul om du recenserade! (oftare än du redan gör)

Anonym sa...

Mycket bra blogg som jag besöker ofta. "Tjuvläser", hämtar recept, får tips om nya produkter och butiker. Har varit på Goodstore tack vare dig och blev förälskad. Kommer alltid att ha med mig kylväska till Stockholm i fortsättningen. Jag är mest intresserad av husmanskost och butiker (URL och IRL) men det viktigaste är att du bloggar för din egen skull så att du inte tappar intresset. Vi vill ha dig och alla andra veganer kvar i bloggvärlden!

motvalls sa...

Jag skulle uppskatta mer efterrättsrecept och även kakrecept, både mjuka och andra. Även förrätter vore kul.

Men det är en hemskt bra sida du har, naanbröden har blivit en av mina paradrätter till olika grytor! Mums! Och jag gjorde tårt/kakbuffé för ett tag sedan med nästan bara dina recept, mycket uppskattat!

Sara Rudenmo sa...

UC: nej, något fiskpinnerecept har jag inte än men jag skriver upp det på min att-göra-lista!

Janna: du har väl sett mitt receptregister? Jag kan ta och städa upp lite där och sortera recepten ännu bättre.

Alla: tack för fint beröm! Mer efterrätter, kakor och produktrecensioner kommer det att bli!

Anonym sa...

Jag gillar din blogg och vill egentligen inte gnälla över något alls. Huvudsaken är ju att du tycker det är kul att skriva och fortsätter med det! Men recensioner av caféer och restauranger är för min del av mindre intresse när jag inte bor på orten som recenseras liksom.
Mer produkttester däremot vore kul.

Sven C sa...

Skriv vad du vill, Sara. Magen i all ära, men det blir bäst från hjärtat. ;-)

Anonym sa...

Det jag personligen är på ständig jakt efter är recept på mat som är god, inte så invecklad, grna snabblgad och framför allt mättande. Gott gärna, men gott som inte mättar går bort i mitt kök efterosm jag har krävande ämnesomsättning. Nu ska jag jobba heltid i ett par månader utan möjlighet att gå ut på lunch. Bävar lite inför utmaningen att orka jobba så mycket och dessutom planera och laga bra, mättande lunchmat. Mitt i det dystra vintermörkret som suger energin ur en...

Jag håller med övriga om att du ska skriva om sånt du själv vill skriva om - men om du har möjlighet att blogga mättande rejäla jobbluncher skulle jag bli extra glad. :)

Anonym sa...

sara sara, allt du skriver är bäst. jag älskade veckomatsedeln och skulle lätt kunna följa den slaviskt om det kom fler. det är nästan som att få maten serverad hemma. tack.

Anonym sa...

Följer din blogg och gillar den skarpt, har verkligen inspirerats och lagat många recept härifrån, samt tipsat andra. Så bara du fortsätter skriva är jag nöjd. Bra att du tar med tips på ställen och annat utöver recept också, som att det nu finns vegan dill chips (äntligen)!

För att önska något, så mer efterätt- och baktips, har redan bakat fyra av dina fantastiska tårtor så... mums! :-)
Tack för en riktigt bra blogg!

Anonym sa...

Hittade nyss till din blogg och ville inte gå härifrån utan att ha berömt dig för en underbar blogg. Jag är på väg mot veganismens ljusa sida, men känner att jag behöver mer kunskap innan jag förverkligar den drömmen. Så jag kommer definitivt återkomma hit, i hopp om att lära mig ännu mer och hitta fler användbara recept! TACK!