söndag 9 november 2008

Hurra för veganska dillchips!

Det händer mycket på chipsfronten just nu. Från att tidigare nästan bara kunnat köpa lättsaltade chips och grillchips i vanliga matbutiker finns det nu flera veganska alternativ. Lantchips har lanserat veganska dill- och gräslökschips och även sourcream- and onionchips (huruvida de är till 100 % veganska är dock osäkert, det är eventuellt något E-nummer som kan ha animaliskt ursprung.) Och för pepparchipsfantaster finns det nu veganska grill- och pepparchips från OLW.



Lantchips hemsida är ouppdaterad. Där står fortfarande den gamla ingredienslistan med oveganskt innehåll.

9 kommentarer:

Mazza sa...

UNDERBART. MER CHIPS ÅT MIGMIGMIG.

Anonym sa...

Underbart!! Dill chips.. längtat efter det.

Btw: din blogg är super! läser jämt.

Anonym sa...

Åh herregud, är det säkert? veganska dillchips? äntligen!

http://natalieb.blogg.se

Anonym sa...

jag brukar ha "plain" chips & kryddar själv hur jag vill- eller satsar på stark tomatsalsa eller guacamole.

gillar din blogg. :)

Anonym sa...

http://www.svenskalantchips.se/SE/produkter/inhemska/dillgraslok_200g.html

Så var de veganska dillchipsen inte veganska längre.

Tycker förövrigt mycket om dina recept!

Sara Rudenmo sa...

David: Hemsidan är inte uppdaterad, dillchipsen är visst veganska.

Anonym sa...

herrgud, det är en fröjd! då vet jag allt vad jag skall äta till nästa myshelg :D

http://legoliv.blogg.se

Björn sa...

Har de uppdaterat hemsidan nu eller äter jag något jag inte borde?

Benny Jatsi sa...

Allvar? Ni äter inte chips för att det kan finnas tillsatser som har animaliskt ursprung? Du milde makaron så tramsigt. Då skulle nu prova friterade marsvinsungar ifrån Peru. Det slår vilket Dill- eller Peppar-chips som helst.