tisdag 5 augusti 2008

Grüss aus Heidelberg!

Här kommer en liten hälsning fran Heidelberg. Tyvärr maste jag meddela att jag knappt har lagat nagon mat under den knappa veckan jag har varit här. Jag värmde en pastasas och kokade pasta en gang, det är allt. Resterande maltider har bestatt av smörgasar (med olika pastejer!), yoghurt, diverse rätt dalig mat fran mensorna (studentrestaurangerna) och falafel... Jag bor i en dubblett med ett minimalt kök som saknar all nödvändig köksutrustning. Och dessutom finns det knappt tid att laga mat, det är alltid sa mycket annat som händer. Jag hoppas dock att jag ska kunna producera nagra blogginlägg under de kommande fyra veckorna. Mal sehen... Ha det fint!

10 kommentarer:

Anonym sa...

oh je, ich wusste nicht dass du schon deutschland bist! heidelberg ist wunderschön, nicht wahr?! wie hiess dieser weg auf dem berg, wo ich nie war...philisophenweg! schau mal hin, es soll wunderschön sein, dort zu spazieren!

Anonym sa...

Jag käkade med endast ett undantag icke-tysk mat när jag var i Heidelberg 2005. Turkiskt, kinesiskt och japanskt blev det.

Anonym sa...

Anna: Ja, Heidelberg ist echt schön! Ich habe schon mein Herz verloren... Am Samstag werde ich wahrscheinlich den Philosophenweg gehen! Hast du eine Adresse, an die ich dir eine Ansichtskarte schicken kann? Hab schon eine hässliche Ansichtskarte gefunden! Mach#s gut!

Anonym sa...

haha, wirklich! eine karte wäre schön, meine adresse ist die gewöhnliche, tärngränd, du findest sie unter hitta.se. aber sei nicht zu langsam, ich verschwinde in drei wochen ;)

Anonym sa...

Aha, ich dachte dass du schon unterwegs war. Dann schreibe ich dir sofort!

Anonym sa...

Åh, vad gör du i Heidelberg? Är det så fint som vykorten visar? Är vår drottning kändis?

Anonym sa...

Eftersom att du verkar kunna det här med tyskland så undrar jag om du har några bra tips på veganska restauranger i berlin?

Anonym sa...

Fido: Jag läser en sommarkurs pa universitet här. :) Heidelberg är verkligen jättefint. Jag vet inte om Sylvia är särskild känd eller inte, men jag skulle tro att hon är det litegrann.

Johanna: Det var ett par ar sedan jag var i Berlin sa jag minns inte riktigt vilka ställen jag var pa. Kolla happycow eller vegan.de/restaurants och imbiss.

Anonym sa...

Hej.. kan man köpa tårtor av dig :) ?

Anonym sa...

Hej Sara.

Jag vill bara göra dig uppmärksam på att din blogg är inlagd och hyllad hos oss!
http://www.veggiemind.com/svenska-veganbloggar-frestar-bast/

Mvh/ Jonas