fredag 31 augusti 2007

Planer för hösten

För de eventuella nya besökarna som hittat hit via nördfaktan på Niklas Mat (och alla er gamla läsare såklart) så vill jag bara meddela att jag snart kommer igång med bloggandet på riktigt igen. Jag har massor av råvaror att ta reda på. På odlingslotten växer det bland annat mangold, rödbetor, purjolök och vitkål som jag har diverse planer för. Jag ska bland annat göra mangolddolmar med valnötter igen, och till veckan blir det borstj. Och jag har frysen full av blåbär, hallon och diverse svamp efter att ha tillbringat sommaren uppe i Hälsingland. Av lite av blåbären ska det bli blåbärsbakelser nu på söndag då jag ställer till med kafferep. Prinsessbakelser och napoleonbakelser blir det också. Samt kanske en och annan biskvi eller budapestbakelse.

3 kommentarer:

organic-lizzi sa...

Deilig inspirasjon:-)
Håper det er greit jeg linker til deg.
Fortsatt fin dag...

Anonym sa...

En ny besökare som vill testa äta veganska mat. Din sajt verkar va superb! Kommer att kolla här då och då när jag vill ha inspiration och recept.
Hej!

Anonym sa...

Nån som vet om det finns nån affär i Uppsala där man kan köpa billig tofu?