lördag 19 maj 2007

Om att leva med en lärarstudent

När Emil vaknade imorse var det första som kom ur honom en lång utläggning om betyggsystemet i dagens skola och vilka bedömningskriterier en lärare bör ta till när denne ska sätta betyg och en koppling till gävlestudenternas uppsatskupp. Helt stört. Mina första tankar handlar om frukost, jag är väldigt hungrig på morgnarna. Det är knappast så att jag vaknar och reflekterar över min framtida yrkesroll, att jag börjar med att rabbla upp de tyska deklinationssystemen eller funderar på hur ett visst verb ser ut i konjunktiv. Fast, jag erkänner. Det har faktiskt hänt. Men inte särskilt ofta. Dagen brukar oftast börja med tankar på mat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänker ibland att jag måste vara lite koko som hellre hoppar upp ur sängen snabbt för att äta en mumsig frukost än att ligga kvar under täcket på morgonen.

Så skönt då att höra att någon mer brukar ha frukostmaten för ögonen så fort klockan ringer på morgonen.

Heja frukost!