onsdag 14 mars 2007

Hångelvänligt*

I senaste numret av Gourmet finns en hångelvänlig veganmeny med flera recept som verkar rätt trevliga. Bland annat mandelmjölksbrûlée med kanderad pistasch, polkabetsravioli med solrosricotta och groddad quinoa samt tre recept på nötbaserade ostar. Ostarna är syrade med bröddryck, som kan beskrivas som flytande surdeg och som man hittar i hälsokostsaffärer. Låter spännande, men eftersom jag varken har vakuumapparat eller supereffektiv mixer i mitt studentkök lär jag således inte kunna nå några himlastormande resultat enligt skribenten, men jag ska iallafall försöka! I helgen blir det osttillverkning!


* Skribenten skriver att den som äter veganskt mår bra till och med på natten och morgonen efter en middag. "Och vem orkar egentligen gå hem och hångla efter en vanlig sjurätters?"

4 kommentarer:

Brazilian Linda sa...

oj här har det varit burgare tävling ser jag! vilket påminner mig: tstade du de där rödbetsbiffarna m vete?

jag får nog ta och göra dem snart igen känner jag.

Goda röror du satt ihop!

Anonym sa...

Nej, har inte testat dem än. Men ska göra det så småningom.

Anonym sa...

hey, jag hittade inte de dr är recepten på Gourmets hemsida, gur får jag tag på dem?!

Anonym sa...

du kan maila mig så kan jag maila recepten till dig.