onsdag 10 januari 2007

Middagsplanering

Jag hade högtflygande planer på veckans middagar men glömde helt bort att jag var uppbokad på Studerandeexpeditionen tre kvällar i rad för att välkomstringa nya studenter. Jag vet inte riktigt varför men bönfyllda burritos är helt enkelt inte lika roligt att laga till lunch. Dagens middag, intagen kl 16, vilket är fasligt tidigt enligt mig, bestod av en sorglig matlåda som legat i frysen alltför länge. Imorgon blir det nog hemlagad middag ändå. Klockan 16. Hujedamig. Förresten funderar jag på att gå på bloggträff men kan inte riktigt bestämma mig. Och jag vet att ni alla är fasligt nyfikna på hur min köksbänk ser ut och här är den. Tomater och avokado i en skål. Vitlök i en mugg. Kakor i kakburken (fast bara två sorter och det är köpekex bådatvå, mariekex och digestive), samt mjukt och hårt bröd i den gula burken. Så småningom kommer jag outa mitt kylskåp och skriva om oumbärliga saker i det veganska köket.

Inga kommentarer: