lördag 27 januari 2007

Kalasmat igen


Pust. Jag är fortfarande proppmätt efter lunchen och det efterföljande fikat. Lunchen bestod av tabbouleh, falafel, foul, myntayoghurt, vinbladsdolmar, fyllda tomater, salsa, underbara oliver, libanesiskt bröd och en härlig sallad med rostade valnötter och solrosfrön... Recept kommer kanske under kvällen. Till eftermiddagsfikat bjöds det på kladdkaka, fruktsallad och diverse kaffebröd. De som fortfarande tror att vegetarianer är hälsogalningar är varmt välkomna på middag med efterföljande fika hos mig!

Jag längtar tills i veckan, då ska vi inviga fritösen vi fick idag. Antagligen med falafel. Åh, det ska bli så gott!

2 kommentarer:

Gitto sa...

Åh hjälp, vad gott det ser ut! Jag vill också ha...

Sara Rudenmo sa...

Det var väldigt gott. Om du har vägarna förbi Uppsala någongång kan jag bjuda dig på mat!